Uitgelicht

Opschorting en verrekening van vracht door de opdrachtgever: Mag dat?

Stel je voor: transportbedrijf 'X' vervoert regelmatig dure elektronica voor een klant. Op een dag laadt hij een grote partij laptops in zijn vrachtwagen om naar een klant te brengen. Onderweg worden er, tijdens een stop, een aantal pallets gestolen. De eigenaar van de elektronica eist een flinke schadevergoeding en legt zich niet neer bij een beroep op de CMR-limiet. De opdrachtgever besluit om de openstaande vrachtfacturen tot de hoogte van het totale schadebedrag onbetaald te laten. Hij gebruikt dit als drukmiddel om 'X' te dwingen de volledige schade te betalen en niet de gemaximeerde schade aan de elektronica. ‘X’ zit met een dilemma, want als hij een deurwaarder inschakelt verliest hij misschien zijn belangrijke klant. Hoe lang kan hij deze beslissing uitstellen?

Verduurzamen in 2022: dit zijn de subsidiemogelijkheden

04-04-2022 Verduurzaming is belangrijk voor een beter klimaat en noodzakelijk voor veel transportbedrijven die een MVO-beleid uitstralen. Bedrijfswagens moeten duurzamer worden, maar dat is niet voor elk bedrijf financieel even eenvoudig te realiseren. Daarom heeft de Nederlandse overheid een aantal subsidies ingesteld om het ondernemers makkelijker te maken het wagenpark te verduurzamen. Het team van ABW geeft u graag inzicht in de belangrijkste subsidiemogelijkheden.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!